طراحی آموزشی درس 7: جغرافی دانان چگونه محیطهای زندگی را مطالعه میکنند؟ | مطالعات کلاس چهارم
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف.
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند ویژگیهای جغرافیایی محیط اطراف خود را مانند کوه، رودخانه، دریاچه، جنگل و ... را نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند تعریف سادهای از جغرافیا و جغرافیدان ارائه دهند.
-دانشآموزان بتوانند برخی از ابزارهای کار یک جغرافیدان مانند نقشه، قطبنما، ماهواره و ...
فهم:
-دانشآموزان بتوانند اهمیت شناخت ویژگیهای جغرافیایی محیط زندگی را درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند کاربرد دانش جغرافیا را در زندگی روزمره و تصمیمگیریها توضیح دهند.
-دانشآموزان بتوانند تفاوت بین یک جغرافیدان و سایر مشاغل را درک کنند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند نقشهای ساده از محیط اطراف خود با نشان دادن ویژگیهای جغرافیایی رسم کنند.
-دانشآموزان بتوانند از ابزارهای سادهای مانند قطبنما برای تعیین جهت استفاده کنند.
-دانشآموزان بتوانند اطلاعات جمعآوری شده درباره محیط اطراف خود را در قالب یک گزارش ساده ارائه دهند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.