طراحی آموزشی درس 5: زندگی در شهر و روستا | مطالعات کلاس چهارم
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند ویژگیهای اصلی زندگی در شهر و روستا را نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند تفاوتهای بین زندگی روستایی و عشایری را بیان کنند.
-دانشآموزان بتوانند استان محل زندگی خود و استانهای همسایه را نام ببرند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند دلایل تفاوت در سبک زندگی مردم شهر و روستا را توضیح دهند.
-دانشآموزان بتوانند اهمیت زندگی عشایری را در گذشته و حال درک کنند.
-دانشآموزان بتوانند ارتباط بین زندگی در شهر و روستا و محیط زیست را درک کنند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند یک جدول مقایسهای بین زندگی در شهر و روستا تهیه کنند.
-دانشآموزان بتوانند نقشه سادهای از استان خود و استانهای همسایه رسم کنند.
-دانشآموزان بتوانند یک پیشنهاد ساده برای حل یک مشکل در شهر بزرگ ارائه دهند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.