طراحی آموزشی درس 8 و 9: درس آزاد (فرهنگ بومی) | طرح درس فارسی چهارم دبستان
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند نام برخی از نامآوران منطقه و کشور را نام ببرند.
-دانش آموزان ویژگیهای بارز فرهنگ بومی را بشناسند.
-دانش آموزان واژگان جدید مرتبط با فرهنگ بومی را یاد بگیرند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند اهمیت فرهنگ بومی را درک کنند.
-دانش آموزان تفاوت بین فرهنگهای مختلف را توضیح دهند.
-دانش آموزان ارتباط بین نامآوران و فرهنگ را بیان کنند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند اطلاعات کسب شده را در موقعیتهای مختلف به کار ببرند (مثلاً در نوشتن داستان، شعر یا ساختن نمایش).
-دانشآموزان بتوانند آثار هنری و ادبی مرتبط با فرهنگ بومی را شناسایی کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.