طراحی آموزشی درس 2: کوچ پرستوها | طرح درس فارسی چهارم دبستان
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند واژگان جدیدی مانند کوچ، پرستو، لانه و ... را یاد بگیرند و معنی آنها را بیان کنند.
-دانشآموزان بتوانند وقایع اصلی داستان را به ترتیب بیان کنند.
-دانشآموزان بتوانند شخصیتهای داستان را نام ببرند و ویژگیهای آنها را بیان کنند.
-دانش اموزان بتوانند علائم نگارشی در متن را نام ببرند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند داستان را به زبان خود بازگو کنند.
-دانشآموزان بتوانند پیام اصلی داستان را درک کنند (مثلاً اهمیت مهاجرت پرندگان).
-دانشآموزان بتوانند ارتباط بین وقایع مختلف داستان را برقرار کنند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند داستان را با تجربیات شخصی خود مرتبط کنند.
-دانشآموزان بتوانند با استفاده از اطلاعات داستان، به سوالات پاسخ دهند.
-دانشآموزان بتوانند داستان را به شکل دیگری بیان کنند (مثلاً به صورت نقاشی، شعر یا نمایش).
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.