طراحی آموزشی درس 11: بی مهره ها | طرح درس علوم چهارم ابتدائی
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند بی مهرگان را تعریف کنند.
-دانشآموزان بتوانند انواع اصلی بی مهرگان (کرمها، حشرات، عنکبوتیان) را نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند ویژگیهای ظاهری اصلی هر گروه (تعداد پا، پوشش بدن، شکل بدن) را بیان کنند.
-دانشآموزان بتوانند مثالهایی از هر گروه بی مهرگان را ذکر کنند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند دانشآموزان بتوانند تفاوت بین مهرهداران و بی مهرگان را توضیح دهند.
-دانشآموزان بتوانند تفاوت خرخاکی و هزارپا را توضیح دهد.
-دانشآموزان بتوانند نحوه پوست اندازی بدن بندپایان را تشریح کنند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند با مشاهده یک تصویر یا نمونه واقعی، یک بی مهره را به گروه صحیح خود (کرم، حشره، عنکبوتیان) نسبت دهند.
-دانشآموزان بتوانند یک نمونه از یک بی مهره را جمعآوری کرده و ویژگیهای آن را توصیف کنند.
-دانشآموزان بتوانند با استفاده از منابع مختلف اطلاعات بیشتری درباره یک نوع خاص از بی مهرگان جمعآوری کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.