طراحی آموزشی درس 5: گرما و ماده | طرح درس علوم چهارم ابتدائی
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند تعریف گرما و دما را بیان کنند.
-دانشآموزان بتوانند انواع مختلف دماسنجها را نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند اجزای اصلی یک دماسنج را بشناسند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند ارتباط بین گرما و دما را توضیح دهند.
-دانشآموزان بتوانند دلیل استفاده از دماسنجهای مختلف در شرایط مختلف را بیان کنند.
-دانشآموزان بتوانند نحوه کار یک دماسنج ساده را توضیح دهند.
-دانشآموزان بتوانند تأثیر گرما بر حالتهای مختلف ماده را توصیف کنند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند یک دماسنج را به درستی بخوانند.
-دانشآموزان بتوانند دمای اجسام مختلف را با استفاده از دماسنج اندازهگیری کنند.
-دانشآموزان بتوانند یک آزمایش ساده برای بررسی تأثیر گرما بر مواد طراحی کنند.
-دانشآموزان بتوانند از اطلاعات به دست آمده از دماسنج برای حل مسائل ساده استفاده کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.