طراحی آموزشی درس 4: انرژی الکتریکی | طرح درس علوم چهارم ابتدائی
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند انرژی الکتریکی را تعریف کنند.
-دانشآموزان بتوانند منابع مختلف تولید انرژی الکتریکی را نام ببرند (نیروگاههای آبی، حرارتی، بادی، خورشیدی و...).
-دانشآموزان بتوانند اجزای اصلی یک مدار الکتریکی ساده (باتری، سیم، لامپ) را نام ببرند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند توضیح دهند که چگونه انرژی الکتریکی از یک نیروگاه به خانههای ما میرسد.
-دانشآموزان بتوانند تفاوت بین جریان مستقیم و جریان متناوب را توضیح دهند.
-دانشآموزان بتوانند توضیح دهند که چرا برخی وسایل برقی به انرژی الکتریکی بیشتری نیاز دارند.
-دانشآموزان اجزای اصلی یک مدار الکتریکی و تفاوت بین مدارهای موازی و متوالی را درک کنند.
-دانشآموزان با مواد رسانا و نارسانا آشنا شده و علت عبور جریان برق از مواد رسانا را توضیح دهند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند یک مدار الکتریکی ساده بسازند.
-دانشآموزان بتوانند وسایل برقی را بر اساس نوع انرژی مصرفی طبقهبندی کنند.
-دانشآموزان بتوانند راههای سادهای برای صرفهجویی در مصرف برق پیشنهاد دهند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.