طراحی آموزشی درس 2: مخلوط ها در زندگی | طرح درس علوم چهارم ابتدائی
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
سطح دانش:
-دانشآموزان بتوانند تعریف سادهای از مخلوط ارائه دهند.
-دانشآموزان بتوانند مثالهای مختلفی از مخلوطها را در زندگی روزمره نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند اجزای تشکیلدهنده مخلوطهای ساده را شناسایی کنند.
سطح فهم:
-دانشآموزان بتوانند تفاوت بین مخلوطهای یکنواخت و غیر یکنواخت را توضیح دهند.
-دانشآموزان بتوانند با استفاده از تصاویر، نوع مخلوط را تشخیص دهند.
-دانشآموزان بتوانند اهمیت مخلوطها در زندگی روزمره را توضیح دهند.
سطح کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند در آزمایشهای ساده، مخلوطهای مختلفی را تهیه کنند.
-دانشآموزان بتوانند روشهای سادهای برای جداسازی اجزای مخلوط پیشنهاد دهند.
-دانشآموزان بتوانند با استفاده از دانش خود، مشکلات ساده مربوط به مخلوطها را حل کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.