طراحی آموزشی درس 2: احتمال | فصل هفتم ریاضی چهارم ابتدائی
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند مفاهیم پایه مانند "احتمال"، "رویداد"، "نتیجه"، "فضای نمونه" و "اتفاق مطلوب" را تعریف کنند.
-دانشآموزان بتوانند ابزارهای سادهای مانند سکه، تاس، مهرههای رنگی و چرخنده را نام ببرند و کاربرد آنها را در آزمایشهای احتمال بدانند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند تفاوت بین رویدادهای مطمئن، ناممکن و محتمل را با مثالهای ساده توضیح دهند.
-دانشآموزان بتوانند مفهوم "احتمال مساوی" را درک کنند و مثالهایی برای آن بیاورند.
-دانشآموزان بتوانند توضیح دهند که چرا برخی رویدادها احتمال بیشتری برای رخ دادن دارند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند آزمایشهای سادهای با استفاده از ابزارهای ذکر شده طراحی کنند.
-دانشآموزان بتوانند نتایج آزمایشهای خود را در جدول یا نمودار ثبت کنند.
-دانشآموزان بتوانند احتمال وقوع یک رویداد ساده را با جملات بیان کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.