طراحی آموزشی درس 1: نمودار خط شکسته | فصل هفتم ریاضی چهارم ابتدائی
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموز بتواند نمودار خط شکسته را تعریف کند.
-دانشآموز بتواند اجزای مختلف یک نمودار خط شکسته (محور افقی، محور عمودی، نقاط داده، خطوط) را شناسایی کند.
-دانشآموز بتواند انواع مختلف نمودارهای خط شکسته (صعودی، نزولی، ثابت) را تشخیص دهد.
فهم:
-دانشآموز بتواند توضیح دهد که چرا از نمودار خط شکسته برای نمایش تغییرات دادهها در طول زمان استفاده میشود.
-دانشآموز بتواند اطلاعاتی را که یک نمودار خط شکسته ارائه میدهد، تفسیر کند.
-دانشآموز بتواند مقایسهای بین دو یا چند نمودار خط شکسته انجام دهد.
کاربرد:
-دانشآموز بتواند یک نمودار خط شکسته ساده را رسم کند.
-دانشآموز بتواند دادههای عددی را به یک نمودار خط شکسته تبدیل کند.
-دانشآموز بتواند از یک نمودار خط شکسته برای پاسخ به سوالات ساده استفاده کند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.