طراحی آموزشی درس 4: محیط و مساحت | فصل ششم ریاضی چهارم ابتدائی
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموز بتواند مفاهیم محیط و مساحت را تعریف کند.
-دانشآموز بتواند واحدهای اندازهگیری طول (مانند سانتیمتر، متر) و مساحت (مانند سانتیمتر مربع، متر مربع) را بشناسد.
-دانشآموز بتواند ابزارهای اندازهگیری طول (مانند خطکش) و مساحت (مانند شطرنجی) را بشناسد.
فهم:
-دانشآموز بتواند تفاوت بین محیط و مساحت را درک کند.
-دانشآموز بتواند توضیح دهد که چرا برای اندازهگیری محیط از واحد طول و برای اندازهگیری مساحت از واحد مساحت استفاده میشود.
-دانشآموز بتواند اجزای مختلف یک شکل (مانند اضلاع، قاعده، ارتفاع) را شناسایی کند.
کاربرد:
-دانشآموز بتواند محیط و مساحت اشکال ساده مانند مربع، مستطیل، مثلث و متوازیالاضلاع را محاسبه کند.
-دانشآموز بتواند از فرمولهای مناسب برای محاسبه محیط و مساحت استفاده کند.
-دانشآموز بتواند مساحت اشکال ترکیبی را با تجزیه آنها به شکلهای سادهتر محاسبه کند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.