طراحی آموزشی درس 1: عمود-موازی | فصل ششم ریاضی چهارم ابتدائی
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانش آموز بتواند مفاهیم عمود و موازی را تعریف کند.
-دانش آموز بتواند مثالهایی از خطوط عمود و موازی در محیط اطراف خود بیابد.
-دانش آموز بتواند ابزارهای مورد نیاز برای رسم خطوط عمود و موازی را نام ببرد.
فهم:
-دانش آموز بتواند تفاوت بین خطوط عمود و موازی را توضیح دهد.
-دانش آموز بتواند مشخص کند که دو خط داده شده عمود یا موازی هستند یا خیر.
-دانش آموز بتواند نشان دهد که چرا دو خط عمود نمیتوانند همدیگر را قطع کنند.
کاربرد:
-دانش آموز بتواند خطوط عمود و موازی را با استفاده از ابزارهای هندسی رسم کند.
-دانش آموز بتواند شکلهای هندسی مختلفی را با استفاده از خطوط عمود و موازی رسم کند.
-دانش آموز بتواند در حل مسائل هندسی از مفاهیم عمود و موازی استفاده کند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.