طراحی آموزشی درس 2: اندازه گیری زاویه | فصل چهارم ریاضی چهارم ابتدائی
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموز بتواند اجزای تشکیلدهنده زاویه (ضلع و رأس) را نام ببرد.
-دانشآموز بتواند انواع زاویه (راست، تند، باز) را تعریف کند.
-دانشآموز بتواند ابزار اندازهگیری زاویه (نقاله) را نام ببرد.
فهم:
-دانشآموز بتواند مفهوم زاویه را توضیح دهد و مثالهایی از زاویه در دنیای واقعی ارائه دهد.
-دانشآموز بتواند تفاوت بین انواع زاویه را توضیح دهد.
-دانشآموز بتواند رابطه بین زاویه و شکلهای هندسی را درک کند.
کاربرد:
-دانشآموز بتواند با استفاده از نقاله، زاویههای مختلف را اندازهگیری کند.
-دانشآموز بتواند زاویههای مشخص شده را در اشکال هندسی رسم کند.
-دانشآموز بتواند از مفهوم زاویه برای حل مسائل ساده ریاضی استفاده کند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.