طراحی آموزشی درس 6: تقسیم بر عددهای دو رقمی | فصل سوم ریاضی چهارم ابتدائی
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموز بتواند تعریف تقسیم بر عددهای دو رقمی را بیان کند.
-دانشآموز بتواند اجزای تقسیم (مقسومعلیه، مقسوم، خارجقسمت و باقیمانده) را نام ببرد.
-دانشآموز بتواند علائم تقسیم را بشناسد.
-دانشآموز بتواند مراحل انجام تقسیم بر عددهای دو رقمی را به ترتیب بیان کند.
فهم:
-دانشآموز بتواند یک مسأله تقسیم را به عبارت خود بیان کند.
-دانشآموز بتواند یک مثال ساده از تقسیم بر عدد دورقمی ارائه دهد.
-دانشآموز بتواند تفاوت بین تقسیم بر عدد یکرقمی و دورقمی را توضیح دهد.
-دانشآموز بتواند با استفاده از ابزارهای کمک آموزشی مانند چرتکه یا جدول ارزش مکانی، عمل تقسیم را نشان دهد.
کاربرد:
-دانشآموز بتواند مسائل تقسیم را با استفاده از روشهای مختلف (کتبی، ذهنی یا با استفاده از ماشین حساب) حل کند.
-دانشآموز بتواند مسائل کلامی مربوط به تقسیم بر عدد دورقمی را حل کند.
-دانشآموز بتواند از عمل تقسیم برای حل مسائل مربوط به زندگی روزمره استفاده کند (مثلاً تقسیم پول، تقسیم مسافت).
-دانشآموز بتواند از عمل تقسیم برای حل مسائل مربوط به هندسه (مثلاً تقسیم مساحت) استفاده کند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.