طراحی آموزشی درس 4: ضرب عدد در کسر | فصل دوم ریاضی چهارم ابتدائی
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانش آموز بتواند تعریف ضرب عدد در کسر را بیان کند.
-دانش آموز بتواند جزای یک کسر (صورت و مخرج) را نام ببرد.
-دانش آموز بتواند نماد ضرب را بشناسد.
فهم:
-دانش آموز بتواند مفهوم ضرب عدد در کسر را به زبان خود توضیح دهد.
-دانش آموز بتواند تفاوت بین ضرب عدد در عدد طبیعی و ضرب عدد در کسر را بیان کند.
-دانش آموز بتواند یک مسئله کلامی ساده درباره ضرب عدد در کسر را حل کند.
کاربرد:
-دانش آموز بتواند یک مسئله کلامی پیچیده درباره ضرب عدد در کسر را حل کند.
-دانش آموز بتواند از ضرب عدد در کسر برای حل مسائل واقعی زندگی استفاده کند (مثلاً محاسبه مقدار مواد غذایی مورد نیاز برای یک مهمانی).
-دانش آموز بتواند ضرب عدد در کسر را با استفاده از مدلهای مختلف (مانند شکلها، محور اعداد) نمایش دهد.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.