طراحی آموزشی درس 1: شناخت کسرها | فصل دوم ریاضی چهارم ابتدائی
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند کسر را تعریف کنند و اجزای آن (صورت و مخرج) را نام ببرند.
-دانشآموزان بتوانند مثالهایی از کسر در زندگی روزمره ارائه دهند (مثلاً نصف یک سیب، یک چهارم یک پیتزا).
فهم:
-دانشآموزان بتوانند کسر را به صورت تصویری (مثلاً با استفاده از شکلهای هندسی) نمایش دهند.
-دانشآموزان بتوانند مفهوم مخرج و صورت کسر را درک کنند و بدانند که هر کدام چه چیزی را نشان میدهند.
-دانشآموزان بتوانند کسرهای مساوی را تشخیص دهند.
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند کسرها را با هم مقایسه کنند و بگویند کدام کسر بزرگتر است.
-دانشآموزان بتوانند کسرها را به صورت سادهتر نمایش دهند (مثلاً 2/4 را به صورت ½ بنویسند).
-دانشآموزان بتوانند از کسرها برای حل مسائل ساده (مثلاً تقسیم یک شکل به قسمتهای مساوی) استفاده کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.