طراحی آموزشی درس 4: معرفی میلیون | فصل اول ریاضی چهارم ابتدائی
طرح درس شامل: هدف کلی، اهداف جزئی (اهداف شناختی بلوم)، ارزشیابی تشخیصی (رفتار ورودی)، روش تدریس، وسایل آموزشی، ایجاد انگیزه، ارائه درس، جمع بندی و نتیجه گیری، ارزشیابی پایانی، ارائه ی تکلیف
هدف های جزئی بر اساس اهداف شناختی بلوم:
دانش:
-دانشآموزان بتوانند تعریف میلیون را به زبان خود بیان کنند.
-جایگاه میلیون را در جدول ارزش مکانی مشخص کنند.
-نماد عددی میلیون را بنویسند و بخوانند.
فهم:
-دانشآموزان بتوانند مفهوم میلیون را با استفاده از مثالهای روزمره توضیح دهند.
-تفاوت بین میلیون، هزار و صد هزار را تشریح کنند.
-بتوانند اعداد تا میلیون را مقایسه کنند (بزرگتر، کوچکتر، مساوی).
کاربرد:
-دانشآموزان بتوانند از مفهوم میلیون برای حل مسائل ساده ریاضی استفاده کنند (مثلاً جمع و تفریق اعداد تا میلیون).
-بتوانند اعداد بزرگ را به صورت تقریبی به میلیون گرد کنند.
-در موقعیتهای مختلف از جمله تخمین جمعیت، مسافت و... از مفهوم میلیون استفاده کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.