بهبود یادگیری دانش آموزان در مبحث جایگشت با استفاده از الگوی 5E | مقاله اقدام پژوهی
در حل مسائل ترکیبیات از جمله جایگشت در ریاضی، با اینکه روش ها و ابزارهای مختلف و گوناگون در آن وجود دارد، همچنان دیده می شود که تنها به حفظ فرمول در بین دانش آموزان اکتفا شده و موجب می شود که مسیر حل به صورت کلیشه ای در بیاید.
پژوهش حاضر با هدف بهبود یادگیری دانش آموزان در مفهوم جایگشت با استفاده از الگوی 5E می باشد که یکی از روش تدریس ساختن گرایی است.
در این تحقیق از 9 مرحله اقدام پژوهی از دیدگاه قاسمی پویا (1389) استفاده شده است که به ترتیب زیر می باشد:
1- تشخیص مسئله و تعیین عنوان 2- توصیف وضع موجود و بیان مسئله
3- گردآوری اطلاعات (شواهد 1) 4- تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
5- انتخاب راه حل جدید 6- اجرای راه حل ها و نظارت بر آن
7- گردآوری اطلاعات (شواهد 2) 8- ارزشیابی تأثیر اقدام جدید
9- اعتبار یابی و نتیجه گیری
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.