طرح درس روزانه علوم پایه چهارم دبستان بر اساس الگوی تدریس 5E | درس 5: گرما و ماده
الگوی تدریس 5E یکی از قدرتمندترین و اثربخشترین رویکردهای آموزشی است که در سراسر دنیا با موفقیت به کار گرفته میشود. این الگو با تمرکز بر یادگیری فعال و اکتشافی، دانشآموزان را به کاوش، تفکر انتقادی و درک عمیق مفاهیم درسی ترغیب میکند.
در این الگو، فرآیند یادگیری به پنج مرحلهی اصلی تقسیم میشود.
اهداف:
دانشآموزان با مفهوم گرما و تأثیر آن بر مواد مختلف آشنا میشوند.
دانشآموزان یاد میگیرند که چگونه تغییرات گرما را در مواد مختلف مشاهده و اندازهگیری کنند.
دانشآموزان درک میکنند که گرما میتواند باعث تغییر حالت مواد شود.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.