{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

علوم تجربی 1403/03/6

طراحی آموزشی درس 12 علوم پنجم ابتدایی بر اساس الگوی اشور (از ریشه تا برگ)

دبستان پنجم علوم تجربی اردیبهشت 1402

این فایل جمع بندی و اصلاح گام های ششگانه طراحی آموزشی از درس 12 علوم پنجم ابتدایی (از ریشه تا برگ) می باشد.
انتظار می رود دانش آموز پایه ی پنجم ابتدایی، بتواند ...
1) دانش
 تار کشنده را به درستی تعریف کند.
 مسیر عبور مواد از خاک تا برگ را به صورت کامل بیان کند.
2) فهم
 چگونگی عملکرد آوند ها را در ساقه با استفاده از ساقه ی کرفس به خوبی توضیح دهد.
 نقش روزنه ها را در برگ با استفاده از یک مثال، توصیف کند.
 نقش تارکشنده در گیاه را با انجام آزمایش و مشاهده به درستی شرح دهد.

3) کاربرد
 دانش آموخته شده را در زندگی خود بکار بندد.
 تغییرات گیاه را وجود و عدم وجود تار کشده در آن را مقایسه کند.
 تغییرات گیاه را با باز و بسته بودن روزنه ها مقایسه کند.
4) تجزیه و تحلیل
 دلیل خشک شدن گیاه و از بین رفتن آن بوسیله ی آغشته کردن برگ به وازلین را به صورت کامل تفسیر کند.
 رابطه ی بین انتقال گیاه با خاک های اطراف ریشه و سالم ماندن گیاه را تحلیل کند.
5) ترکیب
 تصویری از انتقال مواد در گیاه را با جزئیات رسم کند.
 با مشاهده ی برگ در زیر میکروسکوپ، روزنه ها را روی کاغذ رسم کند.
 آزمایشی طراحی کند و نقش آوندها در گیاه را نشان دهد.
6) ارزشیابی
 با بحث و گفتگو در رابطه با رنگ شدن گل های رز سفید و نحوه ی رنگ آمیزی آن را پیش بینی کنند.
 راهکارهایی برای نگهداری و حفظ و محافظت از گیاهان، ارائه دهد.
 تغییر مزه ی برگ های جعفری را با آب قند پیش بینی کند.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

طراحی آموزشی درس 12 علوم پنجم ابتدایی بر اساس الگوی اشور (از ریشه تا برگ)
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 22

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : طرح درس
بازدید : 148
ثبت شده در 1403/03/6