آزمون نوبت دوم اردیبهشت 1403 ریاضی دوم دبستان رودکی
# فقط نسخه pdf دارای پاسخ تشریحی است.
این نمونه سوال اهداف زیر را در نظر دار د، فراگیر :
1 واحد پول کشور را تشخیص می دهد .
2 جایگاه اعداد را تشخیص می دهد و بزرگ ترین و و کو چک ترین اعداد را تشخیص می دهد .
3 اعداد زوج و فرد را تشخیص داده وصل می کند .
4 واحد های اندازه گیری را تشخیص داده و به یکدیگر تبدیل می کند .
5 باکارت اعداد عدد های مختلف را می سازد .
6 اعداد دو و سه رقمی را درست مقایسه می کند .
7 تقریب زدن اعداد دو رقمی و سه رقمی را به دو روش گرد و قطع کردن به درستی انجام می دهد .
8 با ارقام داده شده اعداد دورقمی می سازد .
9 با رقم های داده شده الگو سازی می کند .
11 گسترده نویسی را به درستی انجام می دهد .
12 اشکال هندسی را با یکدیگر از جهت شباهت و تفاوت مقایسه و بررسی می کند .
13 سکه های با ارزش های مختلف را به همدیگر تبدیل می کند.
14 با مقایسه ی اعداد و عبارت های ریاضی و تناظر یک به یک، به مقایسه ی اعداد می پردازد و برای بیان آن از نماد مناسب استفاده می کند
15 تقریق اعداد را از سمت چپ با استفاده از شکل، گسترده نویسی و جدول ارزش مکانی انجام می دهد .
16 الگو ها را پیدا کرده و به درستی آن ها را ادامه می دهد .
17 مفهوم احتمال را درک کرده و به سوالات به درستی پاسخ می هد .
18 مفهوم کسر را درک کرده است.
19 تقارن را درک کرده و اشکال را به درستی طبق خط تقارن انتقال می دهد و متقارن آن را می سازد .
20 نام اشکال هندسی را به درستی می نویسد
21 تعداد ضلع ها و گوشه های اشکال را به درستی تشخیص می دهد .
22 با خط کش به درستی کار می کند و اندازه گیری می کند .
23 ماشین ورودی – خروجی را به درستی تکمیل می کند .
24 تفریق اعداد را از سمت چپ با استفاده از شکل، گسترده نویسی و جدول ارزش مکانی به روش فرآیندی انجام می دهد.
25 عمل جمع از سمت راست را در موقعیت های مختلف با کمک جدول ارزش مکانی و شکل به روش انتقالی انجام می دهد
26 داده های آماری را با نمودارهای مختلف )ستونی، تصویری( نمایش می دهد و سپس نمودارها را با هم مقایسه ، داده ها را تحلیل و نتیجه گیری می کند.
27 تشخیص زیرمسئله ها حل زیرمسئله ها ، نوشتن عملیات برای هر زیرمسئله و جلونویسی آن ها.
28 داد ه ها را به شکل نمادین تبدیل کرده و برای آن عبارت ریاضی می نویسد و مسئله را حل می کند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.