{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

درس پژوهی دانشگاه فرهنگیان | کتاب هدیه های آسمان پایه پنجم ؛ درس تنها او

ضمن خدمت فرهنگیان آموزگاران تخصصی شغلی: آموزگاران ابتدائی هدیه‌های آسمانی (روش تدریس، طرح درس و اقدام پژوهی) مهر 1402

در این فایل درس پژوهی سعی بر این شده یک موضوع جدید از کتاب هدیه های آسمان پایه پنجم دبستان (اثبات یگانگی خداوند از طریق نظم موجود در جهان به شیوه ایفای نقش و استفاده از تکنولوژی) که تا کنون کمتر مورد بررسی قرار گرفته را هدف قرار داده و درس پژوهی مرتبط با آن انجام گیرد.
این درس پژوهی بر اساس قواعد و اصول نگارش درس پژوهی در دانشگاه فرهنگیان انجام شده و در نهایت نیز با نمره کامل به تایید استاد رسیده است.
این فایل حاصل تلاش و زحمت شخص دانشجو بوده و نمونه آن برای اولین بار از سایت گاما منتشر می شود.
چکیده :
درس پژوهی یکی از رویکردهای پژوهشی برای توسعه حرفه ای معلمان است(ساکی، 1391). منظور از توسعه حرفه‌ای فرایندی است که معلمان را برای ورود به اجتماع یادگیری آماده می سازد تا بتوانند به عنوان معلمان اثر بخش در حرفه خود موفق باشند و وظایف آموزشی خویش را به درستی انجام دهند(حجازی، 1390). یکی از روش‌هایی که امروزه اکثر نظام‌های آموزشی دنیا برآن متمرکز شده‌اند، فرآیند درس پژوهی است که موجب پرورش حرفه ای معلم میشود.
لذا در راستای توسعه حرفه ای معلم، درس پژوهی درس تنها او از کتاب هدیه های آسمان پایه پنجم انتخاب و به شیوه ایفای نقش و استفاده از تکنولوزی انجام شد. ابتدا تبیین مسئله صورت گرفته و اهمیت موضوع و دلیل انتخاب مشخص شد. سپس درس به صورت کامل بررسی و طرحی برای آن تدوین گردید که این طرح در مدرسه شهید علی اصغر ابویسانی به اجرا درآمد. نتایج حاصل از این درس پژوهی نشان می دهد که می توان در کنار دروس ریاضی و علوم که در مدارس خود را پررنگ تر از سایر دروس نشان می دهند؛ به دروسی چون هدیه های آسمان هم نگاه ویژه ای داشت و با به کارگیری روش های نوین تدریس از جمله ایفای نقش، مطالب را خیلی بهتر و قابل فهم تر برای دانش آموزان ارائه داد.
کلیدواژگان : درس پژوهی ، ایفای نقش ، هدیه‌های آسمان، معلم ، دانش آموز


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

درس پژوهی دانشگاه فرهنگیان | کتاب هدیه های آسمان پایه پنجم ؛ درس تنها او
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 20

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : تحقیق و کنفرانس
بازدید : 126
ثبت شده در 1403/01/8