الگوی آموزش روزانه علوم هشتم | فصل 4: تنظیم عصبی
اهداف :
عملکرد دستگاه عصبی مرکزی و محیطی در بدن انسان، ساختمان مغز و بخشهای آن، عملکرد نخاع، آشنایی با ساختمان نورون و عمکرد آن ، اعمال انعکاسی
منظور معلم از فرآیند یاد دهی و یاد گیری عبارت است ازاین است که دانش آموزان :
1- دو بخش مرکزی و محیطی را به خوبی تشخیص داده، تعریف کنند (دانشی)
2- نقش مغز و نخاع را به عنوان فرماندهان بدن و نقش اعصاب محیطی را به عنوان رابط بین مغز و نخاع و قسمتهای دیگر بدن تشخیص داده و شرح دهد. ( درک و فهم )
3- از روی یک مولاژ مغز، بخش های مختلف را شناسایی کرده و در مورد آنها توضیح دهد. ( ترکیب - تجزیه و تحلیل )
4- با رسم شکل و یا ساخت مدل بخشهای تشکیل دهنده یک نورون را نشان دهد و عملکرد آن را توضیح دهد. تجزیه و تحلیل))
5- با ر سم شکل و تفسیر آن، یا روایت یک داستان و متن ادبی کوتاه مسیر عبور و برگشت پیام را از نقاط مختلف بدن به فرماندهان بدن ( مثل یک عمل انعکاسی) توضیح داده ، روایت و تفسیر کند.( مهارتی )
6- به تفاوتهای فردی (میزان حافظه، مهارتهای مختلف مثل توانایی تکلم عالی، حل مسئله و .... راست دستی یا چپ دستی خود و دیگران را به دیده ی احترام بنگرد و شکر گزارباشد. (نگرشی)
7- روحیه ی همکاری، تعاون و همیاری را حین اجرای فعالیت های گروهی مختلف تقویت کند. (نگرشی)
8- مهارت هایی هم چون مشاهده ، مقایسه ، تعمیم ،استدلال، نتیجه گیری و تفسیرمفاهیم را در خود و همکلاسی ها تقویت کند. ( نگرشی )
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.