طرح درس گفتار 1 فصل دوم زیست شناسی (1) | ساختار و عملکرد لوله گوارش
انتظارات در پایان آموزش
1- فراگیران با تفکر در چگونگی گوارش مواد غذایی دیدگاه خود را در مورد پیچیدگی حیات در کره زمین را بیان کنند.
2- فراگیران با مطالعه عملکرد دستگاه¬های درونی بدن انسان به وجود خدا به¬عنوان خالق بی¬همتا و هدایتگر عالم، ایمان و اعتقاد داشته باشند.
3- فراگیران در مورد انواع روشهای گوارش مواد غذایی اطلاعات خود را بیان کنند.
4- فراگیران چگونگی گوارش و انواع گوارش در دهان را شرح دهند.
5- فراگیران با رسم شکل نیم رخ صورت انسان، انواع غدد بزاقی بزرگ را نامگذاری کرده و نقش آنها را در گوارش در دهان توضیح دهند.
6- فراگیران با توجه به شکلف علت باز ماندن راه مری و بسته شدن سایر راه¬های حلق را در هنگام عمل بلع شرح دهند.
7- فراگیران عواملی را که به حرکت غذا در مری کمک¬ می¬کنند نام ببرند.
8- فراگیران اهمیت بنداره ابتدای مری را توضیح دهند.
9- فراگیران چگونگی گوارش و انواع گوارش در معده را شرح دهند.
10- فراگیران یاخته¬های غده¬های معده و مواد مختلفی را که ترشح می¬کنند، توضیح دهند.
11- فراگیران سه لایۀ ماهیچه¬ای دیوارۀ معده را نام ببرند.
12- فراگیران ترکیبات سازنده شیره معده را نام می¬برند.
13- فراگیران فقدان فاکتور داخلی و ارتباط آن با کم خونی را تحلیل نمایند.
13- فراگیران آنزیم¬های معده را نام¬برده و عملکرد آنها را شرح دهند.
14- فراگیران مفهوم حرکات معده را به¬عنوان عامل مؤثر در تخلیه معده توضیح دهند.
15- فراگیران عواملی را که در گوارش نهایی کیموس در روده باریک نقش دارند، توضیح دهند.
16- فراگیران انواع حرکات روده باریک را نام برده و نقش هر یک را در گوارش روده باریک شرح دهند.
17- فراگیران ارتباط بین فقدان کیسه صفرا و گوارش چربی¬ها را در روده باریک تحلیل نمایند.
18- فراگیران با رسم شکل چگونگی ارتباط کیسه صفرا و لوزالمعده را با دوازدهه به¬طور کامل توضیح دهند.
19- فراگیران گوارش چربی¬ها در معده و روده باریک را با هم مقایسه کنند.
20- فراگیران با علاقه در کارهای گروهی شرکت کنند و نظرات خود را بیان کرده و نظم و بهداشت فردی را رعایت می¬کنند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.