طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم دبستان | درس 13: سفری به تخت جمشید (2)
از فراگیران انتظار می رود در پایان درس ...
حكومت هخامنشيان را توصيف كنند. حيطه شناختي ( دانش )
در مورد هخامنشيان توضيح دهند. حيطه شناختي ( درك و فهم )
قلمرو هخامنشيان را روي نقشه نشان دهند. حيطه شناختي ( كاربرد )
هخامنشيان را با آرياييها مقايسه كنند. حيطه شناختي ( تجزيه و تحليل )
نظر خود را راجع به زندگي هخامنشيان ارائه دهند. حيطه شناختي ( تركيب )
چگونگی از بین رفتن حکومت هخامنشیان و روی کار آمدن حکومت اشکانیان را بدانند .
پادشاهان معروف هخامنشیان و اشکانیان را نام ببرند.
در مورد جنگ ایران و روم بتوانند توضیح دهند
چگونگی از بین رفتن اشکانیان را توضیح دهند .
پارت ها را بشناسد و سرداران مهم اشکانی را نام ببرند .
فرمانده ی شجاع ایرانی در مقابله با اسکندر را بشناسند.
چگونگی تشکیل حکومت سلوکیان را بدانند.
کار مهم آریوبرزن و سورنا را بدانند.
پادشاهان مهم این حکومت را بشناسد.
چگونگی انقراض آن را بشناسد.
به اهمیت حفظ آثار باستانی پی ببرد
ارسال شده توسط این معلم:
فصل 1: محلهی ما
فصل 2: شهر من، روستای من
درس 7: جغرافیدانان چگونه محیطهای زندگی را مطالعه میکنند؟
فصل 3: پیدایش شهر و روستا
درس 8: نخستین روستاها چگونه به وجود آمدهاند؟
درس 9: نخستین شهرها چگونه به وجود آمدند؟
درس 10: مورخان چگونه گذشته را مطالعه میکنند؟
فصل 4: سفری به شهرهای باستانی
درس 11: سفری به شهر باستانی همدان
درس 14: سفری به شهر باستانی کرمانشاه
فصل 5: کشور زیبای من
درس 17: نواحی آب و هوایی ایران
درس 18: پوشش گیاهی و زندگی جانوری در ایران
درس 19: از محیط زیست مراقبت کنیم
فصل 6: ما ایرانی هستیم
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.