طرح درس ریاضی سوم دبستان | تقسیم با باقی مانده
الف: با باقی مانده تقسیم آشنا می شوند. (شناختی)
ب: به مراحل محاسبه تقسیم با باقی مانده مساحت دایره از خودشان علاقه نشان می دهند. (عاطفی)
پ: با خارج قسمت تقسیم آشنا می شوند. (شناختی)
ت: با مراحل تقسیم ونحوه ی انجام آن آشنا می شود (شناختی)
ث: آشنایی با مفهوم تقسیمبا باقیمانده
• اهداف رفتاری؛ دانش آموزان در پایان درس:
الف: تفاوت بین خارج قسمت و باقی مانده را توضیح دهند. (شناختی- درک و فهم)
ب: بتوانند مراحل یک تقسیم با باقی مانده را به درستی انجام دهند. (شناختی- کاربرد.)
پ: در فعالیت های فردی و گروهی با علاقه ی کامل شرکت می کنند. (عاطفی- واکنش)
ارسال شده توسط این معلم:
فصل 1: الگوها
حل مسئله با راهبرد الگویابی
درس 1: شمارش چندتا چندتا
درس 2: ماشینهای ورودی- خروجی
درس 3: ساعت در بعد از ظهر
درس 4: الگوهای متقارن
مرور فصل اول
فصل 2: عددهای چهار رقمی
حل مسئله با راهبرد الگوسازی
درس 1: معرفی عدد هزار
درس 2: ارزش مکانی
درس 3: ارزش پول
درس 4: تقریب اعداد
مرور فصل دوم
فصل 3: عددهای کسری
حل مسئله با راهبرد رسم شکل
درس 1: کسر
درس 2: کاربرد کسر در اندازهگیری
درس 3: تساوی کسرها
درس 4: مقایسهی کسرها
مرور فصل سوم
حل مسئله با راهبرد روشهای نمادین
درس 1: ضرب
درس 2: ضرب عددهای یک رقمی
درس 3: خاصیتهای ضرب
درس 4: تقسیم
مرور فصل چهارم
فصل 5: محیط و مساحت
حل مسئله با راهبرد زیر مسئله
درس 1: خط، نیم خط و پاره خط
درس 2: محیط
درس 3: اندازهی سطح
درس 4: واحد اندازهگیری سطح
مرور فصل پنجم
فصل 6: جمع و تفریق
حل مسئله با راهبرد حل مسئلهی سادهتر
درس 1: مقایسهی عددها
درس 2: جمع و تفریق
درس 3: جمع در جدول ارزش مکانی
درس 4: تفریق در جدول ارزش مکانی
مرور فصل ششم
فصل 7: آمار و احتمال
حل مسئله با راهبرد حدس و آزمایش
درس 1: جدول دادهها
درس 2: احتمال
درس 3: نمودار دایرهای
درس 4: انتخاب نمودار
مرور فصل هفتم
فصل 8: ضرب عددها
حل مسئله با راهبرد حذف حالتهای نامطلوب
درس 1: ضرب در عدد 10
درس 2: ضرب عددهای یک رقمی در چند رقمی
درس 3: محاسبهی ضرب
درس 4: تقسیم با باقیمانده
مرور فصل هشتم
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.