درسنامه زیست شناسی (2) یازدهم رشته تجربی | فصل 2: حواس (گیرنده های حسی انسان)
درسنامه پیوست شده، که نتیجه تلاش بی وقفه اینجانب طی سال های متمادی است به گونه ای تدوین گردیده، تا اهداف مذکور را تا حد امکان برای شما عزیزان محقق کند. برای این منظور از دو روش کاربردی که، در سیستم های آموزشی کشورهای بسیار پیشرفته در عرصه آموزش بکار می روند، بهره برده ایم.
1- concept map: از آنجا که مهمترین متغییر برای به خاطر سپردن حجم عظیمی از داده ها درک روبط منطقی بین گزاره های متعدد آن داده ها است. اینجانب این مجموعه را تماماً و تا حد امکان، با وفاداری کامل به متن ادبی کتاب درسی، بر اساس روش concept map گردآوری نمودم. زیرا کتابخانه ذهن شما مجموعه ای از مطالب طبقه بندی شده با روابط مشخص را، بسیار آسان تر به خاطر سپرده و در زمان نیاز نیز، با سرعتی بسیار بیشتر و دقیق تر می تواند به آنها مراجعه کند. concept map در واقعیت تصویر است که ذهن شما پس از چندین بار تکرار و از بر شدن مطالب کتاب، در کتابخانه ذهن خود خواهد ساخت.
2- بهره گیری از روال های عمیق و دقیق علمی: در مرحله بعد به منظور درک عمیق گزاره های ادبی کتاب درسی و به دور از بیان انبوهی از نکات کلیشه ای و محفوظاتی که بسیاری از آنها در پی استرس و هیجان حضور در آزمون سراسری به یاد شما نخواهد ماند، سعی شده است متن کتاب در قالب روال های دقیق علمی و با اتکا بر منابع موثق بیان شود و تصویری کامل و با کمترین نقص از مطالبی که نیاز به درک عمیق آنها واجب است ارائه گردد و بسیاری از غلط های علمی که در کتب کمک آموزشی موجود در بازار مکرراً مشاهده می شود تصحیح گردد.
دوستان عزیز به یقین ایرادات و نقصان هایی در این مجموعه پنهان گردیده که از تیررس چشمان و توان علمی بنده دور مانده است که تمنا دارم آن را به بزرگواریتان بر من ببخشایید. لذا امید دارم که این مجموعه را به تدریج و به کمک نقد ها و گفتمان های بجا و شایسته شما، فرهیختگان گرامی، کامل کرده و بدین وسیله، نقش ناچیزی را که در این عرصه بر عهده گرفته ام، به سرانجام برسانم.
هدف اولا از گردآوری و تدوین این درسنامه یاری رساندن به شما دانش آموزان محترم است تا شاید بتواند، اندکی شما را از فشار این حجم عظیم از داده های متناقض و گران قیمت محافظت کند و در این راه حمایت اخلاقی و مادی شما پشتیبان اینجانب است از این رو از شما برادرانه تمنا دارم از انتشار غیر قانونی این اثر بپرهیزید. توجه داشته باشید پس از پایان انتشار کل فصول سال دهم، یازدهم و دوازدهم اینجانب متعهد به بازنگری و ویرایش مداوم این مجموعه خواهم بود. هرگونه پرسش در رابطه با مفاهیم درسنامه و کتاب را می توانید در بخش پرسش و پاسخ گاما مطرح فرمایید.
در نهایت، برای شما آینده سازان این سرزمین که به حق هوشیارتر، آگاه تر و جسورتر از نسل های پیشین هستید پیروزی و سر بلندی حقیقی را آرزومندم. در پایان کلام بر خود واجب می دانم از همسر عزیزم که با بردباری بی مانند پشتیبان و همراه همیشه این جانب بوده است نهایت سپاس و قدردانی را بجا آورم.
ارسال شده توسط این معلم:
گفتار 1: یاختههای بافت عصبی
گفتار 2: ساختار دستگاه عصبی
فصل 2: حواس
گفتار 3: گیرندههای حسی جانوران
گفتار 1: استخوانها و اسکلت
گفتار 2: ماهیچه و حرکت
گفتار 1: ارتباط شیمیایی
گفتار 2: غدههای درونریز
گفتار 1: نخستین خط دفاعی؛ ورود ممنوع
گفتار 2: دومین خط دفاعی؛ واکنشهای عمومی اما سریع
گفتار 3: سومین خط دفاعی؛ دفاع اختصاصی
گفتار 1: کروموزوم
گفتار 2: میتوز
گفتار 3: میوز و تولید مثل جنسی
گفتار 1: دستگاه تولید مثل در مرد
گفتار 2: دستگاه تولید مثل در زن
گفتار 3: رشد و نمو جنین
گفتار 4: تولید مثل در جانوران
فصل 8: تولید مثل نهاندانگان
گفتار 1: تولید مثل غیر جنسی
گفتار 2: تولید مثل جنسی
گفتار 3: از یاخته تخم تا گیاه
فصل 9: پاسخ گیاهان به محرکها
گفتار 1: تنظیم کنندههای رشد در گیاهان
گفتار 2: پاسخ به محیط
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.