چکیده
آموزش و پرورش مهمترین و مولدترین بخش هر جامعه ای می باشد. و معلم مهمترین نقش را در نظام آموزش و پرورش هر کشوری بر عهده دارد. از آنجا که اگر معلم خودش را نشناسد، نمی تواند جهان و دیگران، خصوصا دانش آموزان را آنگونه که هستند بشناسد. پس روایت های معلمان درباره زندگی روزانه و حرف های خودشان در مدرسه و جامعه، که به شناخت بهتری از خودشان منجر می شود و به فهم و ادراکی عمیق از “چیستی تدریس و معلمی ” کمک می کند. روایتها مهترین و اساسی ترین ابزار معناساز فرهنگی هستند و امکان دستیابی به اندیشه ها، دانش ها و تجربه های معلمان را فراهم می کنند. در پژوهش حاضر، پژوهشگر با روش خودکاوی روایتی، تجربه های زیستهی خود در دوران کودکی و تحصیل را از، دوران ابتدایی تا تحصیل در دانشگاه فرهنگیان- ......- را بیان کرده و هویت حرف های خود به عنوان دانشجو معلم را بررسی کرده است. و نیز تشریحی از نحوهی معلمی خود در آینده، به عنوانیک معلم حرف های را بیان کرده است. نتیجهی تحقیق حاکی از تأثیر عمیق تجربیات بر شکل گیری هویت معلم است، که از آن جمله می توان به خودآگاهی، شناخت نقاط قوت و ضعف خود، شناخت علایق و نگرش های خود نسبت به حرفهی معلمی، دانستن دلایل پر دغدغه بودن شغل معلمی، تأمل در عمل و حرفهی خود، پیوند بین نظریات و عمل اشاره کرد.نظام تعلیم و تربیت در کشور ما عنایت ویژه ای به نقش و اهمیت پژوهش مبذول داشته است. این واحد درسی -پروژه- که بر اساس روشی نو در دانشگاه فرهنگیان اجرا می شود باعث شد که بنده به عنوانیک دانشجو معلم در نوشته های مکتوب -کتابها، کارورزیها- و تجربه های معمول خود تأمل کنم و مشخص نمایم که چه زمینه های مثبتیا منفی را برای معلم شدن دارم و اینکه اصلا چه تجربه ای از معلمین و مدرسان و هم قطاران خود در این مورد دارم به طور کل انتظاراتی که از دانشگاه داشتم همچنین تجاربی که به دست آوردم نظریه هایی که معتقدم در فرایندیادگیری می توانند کاربرد زیادی داشته باشند. روش های نوین تدریس که باید بر اساس معیار و چارچوب حاکم بر کلاس درس به کار گرفت و ...همگی را می توان در این نوشته -پروژه- تجسم و حتی لمس کرد چرا کهیک نوع خودکاوی فردی بوده و در واقع کلاه خود را قاضی قرار می دهیم و می تواند برای گذار از گذشته جهت استقرار در آینده باشد و اینکه به عنوانیک دانشجو معلم پس از فارغ التحصیلی که تصویری از معلمی دارم و در واقع هدف این واحد درسی که همانا تغییر است می توان از این نوشته برداشت کرد.
کلید واژگان: تجربه، معلمی، علاقه، آرمان، چالش، باور ، معلم
فایل کارنمای داری 4 فصل میباشد که به ترتیب عبارتاند از:
فصل اول دوران پیش از دانشگاه
فصل دوم شرح تجارب تحصیلی در دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان
فصل سوم تشریح معلمی کردن خود در آینده
فصل چهارم تعهدات حرفهای دانشجو معلم
که در هر فصل بصورت کامل و مفصل به کوچکترین جزییات اشاره شده است.
همچنین دارای صفحه اول، فرم تاییدیه استاد راهنما و تعهد دانشجو معلم، بسم الله، تقدیر و تشکر، پیشگفتار، چکیده، مقدمه، نتیجهگیری، پیشنهادات، پیوستها و منابع میباشد.
صفحات دارای شماره و حاشیه هستند.
تیتر های این فایل لینکدهی شده میباشند
این فایل یکی از کاملترین فایل پروژه یا کارنمای معلمی میباشد.
این فایل در فرمت ورد (docx) و قابل ویرایش میباشد.