اهداف (با رعایت توالی محتوای درسی)
انتظارات در پایان آموزش
دانش آموزان نوشته های ذهنی را تشخیص دهند.
دانش آموزان گام های را که برای نوشتن داستان لازم است بدانند.
دانش آموزان بتوانند برای داستان خود شخصیت خلق کنند.
دانش آموزان بتوانند برای داستان خود ماجرای در نظر بگیرند.
دانش آموزان بتوانند برای ماجرای خود و داستان خود فضای روحی و روانی انتخاب کنند.
دانش آموزان بتوانند نوع روایت(شیوه بیان، زاویه دید) مناسبی برای داستان خود در نظر بگیرند.
دانش آموزان ویژگی ها و ریزه کاری های چهار گام را بدانند.
دانش آموزان ارتباط چهار گام را بفهمند.
دانش آموزان بتوانند چهارگام را در داستان های دیگران تشخیص دهند.
دانش آموزان از ابزارهای انسجام متن(زیرا، چون، به همین سبب، از آنجا که، بنابراین) با توجه به بار معنایی و نقش آن ها در متن در داستان خود بهره ببرند.
انجام فعالیت در کلاس.
علاقه و اشتیاق به آفرینش داستان و یا خواندن داستان.
سرفصل های کتاب
ارسال شده توسط این معلم:
درس 1: پرورش موضوع
درس 2: عینک نوشتن
درس 3: نوشتههای عینی
درس 4: نوشتههای گزارش گونه
درس 5: نوشتۀ ذهنی (1) جانشین سازی
درس 6: نوشتۀ ذهنی (2) سنجش و مقایسه
درس 7: نوشتۀ ذهنی (3) ناسازی معنایی یا تضاد مفاهیم