ارزشیابی کیفی یکی از نوآوری های آموزشی است که در دهه 80 شمسی مورد توجه سیاست گذاران نظام آموزشی و گروه زیادی از مدیران و معلمان قرار گرفت .
آن چه در ارتباط با ارزشیابی تحصیلی کیفی _ توصیفی باعث کژفهمی و سوءتعبیرها گشته ،برابر دانستن آن با امتحان بوده است.
امتحان ،روشی برای جمع آوری اطلاعات یا اندازه گیری پیشرفت یادگیری دانش آموز است در حالی که ارزش یابی شامل تجزیه و تحلیل اطلاعات و تصمیم گیری درباره چگونگی بهبود و پیشرفت یادگیری نیز می شود.
این فایل در 13 صفحه تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.