درسنامه آموزشی انگلیسی کلاس نهم با پاسخ درس 1: شخصیت (Personality)
Personality
Conversation
Ehsan: Who is your best friend at school?
Parham: Reza.
Ehsan: What’s he like?
Parham: Oh, he is really great! He’s clever and kind.
Ehsan: Is he hard-working too?
Parham: Yes! And he’s always very helpful.
Ehsan: How?
Parham: He always helps me with my lessons.
احسان: بهترین دوست تو در مدرسه کیست؟
پرهام: رضا
احسان: او چه جور شخصیتی دارد؟
پرهام: او واقعاً عالی است! او باهوش و مهربان است.
احسان: آیا او سختکوش هم هست؟
پرهام: بله! و او همیشه سودمند است.
احسان: چطور؟
پرهام: او همیشه مرا در درسهایم کمک میکند.
Practice 1 "Talking about personality (1)"
Are you hard-working? Yes, I am. |
آیا تو سخت کوش هستی؟ بله من هستم. |
Is he clever? آیا او (مذکر) باهوش است؟ Is Zahra talkative? آیا زهرا پر حرف است؟ Are they neat? آیا آنها تمیز هستند؟ Are they upset? آیا آنها نگران هستند؟ |
بله، او (مذکر) است. No, she isn’t. نه، او (مؤنث) نیست. Yes, they are. بله، آنها هستند. No, they’re not. نه، آنها نیستند. |
Practice 2 "Talking about personality (2)"
He’s very funny. او خیلی بامزه است. She’s very kind and patient. او خیلی مهربان است. He is quiet. او آرام است. He is clever. او باهوش است. I’m a bit serious. من کمی جدی هستم. They are very kind. آنها خیلی مهربان هستند. |
What’s your friend like? دوست تو چه شخصیتی دارد؟ What’s your mother like? مادر تو چه شخصیتی دارد؟ What’s he like? او (مذکر) چه شخصیتی دارد؟ What’s she like? او (مونث) چه شخصیتی دارد؟ What are you like? شما چه شخصیتی دارید؟ What are they like? آنها چه شخصیتی دارند؟ |
![]() آنگری / عصبانی |
![]() برِیو / شجاع |
![]() کرلس / بیدقت |
![]() کروئِل / بیرحم |
![]() رود / بیادب |
![]() نِروِس / عصبی |
![]() کوآیت / آرام |
![]() فانی / بامزه |
![]() سِلفِش / خود خواه |
![]() نیت / مرتب، تمیز |
Language Melody
به این مکالمه گوش کنید و به آهنگ صدای جملههای "مثبت" دقت کنید.
Teacher: Farzaneh is a clever student. Everybody likes her.
Samira: Yes. I know. She is also very helpful.
Teacher: Well, you can ask her for help.
Samira: Ok, I’ll ask her to help me with my English.تیچِر: فَرزانه ایز اِ کلوِر سْتیودنت بادی اِوری لایکس هِر
معلم: فرزانه دانش آموز باهوشی است. همه او را دوست دارند.سَمیرا: یس آی نُ شی ایز آلسُو وِری فول هِلپ
سمیرا: بله میدانم. او همچنین بسیار مفید است.تیچر: وِل یو کن اَسک هِر فُر هِلپ
معلم: خُب تو میتوانی از او کمک بخواهی.سَمیرا: اُکی آیل اَسک هِر تو هِلپ می ویث مای اینگلیش
سمیرا: بسیار خوب. من از او میخواهم که به من در انگلیسی کمک کند.
Grammar
Look at the tables below and listen to your teacher’s explanations.
Affirmative | ||
I | am | happy. |
He She |
is | |
We You They |
are |
Question | ||
Am | I | careful? |
Is | he she |
|
Are | we you they |
There | is | an | eraser | in the classroom. |
a one |
computer | |||
are | two three many some |
students |
Is there an apple on the table? Yes there is.
There aren’t/are not many tourists in this city.
Find it Page 23
Find and underline “to be” verbs in the passage below.
I’m Mohsen. This is my classroom. There are 25 students in my class. I have a lot of friends. My best friend is Vahid. He’s a good student. He is helpful and hard-working, but he is not very careful. He usually forgets important things. It’s a big problem.
Tell Your Classmates Page 23
Tell your classmates five things about you and your family members.
Example: My sister is really kind.
1. ...
2. ...
3. ...
4. ...
5. ...
Listening, Reading and Writing Page 24 , 25
A- Listen to the conversation and fill out the table below.
Name:
Personality:
B- Listen to the audio and answer the questions below.
1. What’s Iran like?
Iran is a ………………... country.
2. What are Iranian people like?
Iranian people are……………, ..…..………, ……………. and ………. .
Reading, Speaking, Listening and Writing Page 26
Read the following questions on card (A). Then ask your classmates and write their answers on card (B).
Card A (Question) |
Card B (Answer) |
Are you brave? |
Role Play Page 27
Talk with your classmates about the personality of your friends/ classmates/ teachers/ relatives.
Are you hard-working?
Yes, I am.
آیا تو سخت کوش هستی؟
بله من هستم.