ثبت شده در 1 اردیبهشت 1394
دانش آموزان دیر آموز بر خلاف دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری که از هوش عادّی یا بالاتر از عادّی برخوردارند دارای هوش متوسّط پایین تا مرزی می باشند. بدین ترتیب نمره ی هوش دانش آموز دارای اختلال یادگیری ۸۵ یا بالاتر از آن می باشد. در صورتی که نمره ی هوشی دانش آموز دیرآموز بین ۷۰ تا ۸۵ می باشد. علاوه بر نمره ی هوشی دانش آموزان دیر آموز دارای کنش های شناختی پایین و ضعف در کلیه ی دروس نسبت به دانش آموزان هم سنّ و سال خود می باشد. در حالی که دانش آموزان ناتوان در یادگیری دارای کنش های شناختی متوسّط یا بالاتر بوده و معمولاً در یک یا دو درس دارای مشکل می باشند. ویژگی های کودکان دیر آموز در مدارس: 1- این دانش آموزان در کلاس معمولاً در تمامی دروس نمرات ضعیفی کسب می کنند. 2- برخی از این دانش آموزان در…