ارزشیابی توصیفی در دوره دبستان ادامه مییابد
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اصل ارزشیابی توصیفی در سالهای آینده نیز در دوره ابتدایی ادامه مییابد و اصلاحاتی در آییننامه اجرایی آن انجام خواهد شد.
به گزارش تیم رصد گاما- مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص مصوبات جلسه روز گذشته شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: نهصد و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش روز گذشته برگزار شد و در ابتدای جلسه بنده به عنوان دبیر کل شورای عالی گزارشی از عملکرد سال 93 شورا را ارائه دادم.
وی ادامه داد: خوشبختانه در سال 93، 7 مصوبه تحولآفرین در شورا به تصویب رسید که برخی از آنها برای اولین بار بررسی و تصویب شد؛ مانند اساسنامه مدارس تیزهوشان، اساسنامه مدارس عشایری و آییننامه کلاسهای چند پایه است.
نوید ادهم افزود: این مصوبات با استراتژی شورا که باید دوره آموزش ابتدایی از اولویت بیشتری برخوردار باشد و عدالت آموزشی مورد توجه بیشتری قرار گیرد، قابل تأمل است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش یادآور شد: برای بررسی و تصویب این مصوبات، جلسات متعددی تشکیل شد که بیش از 185 جلسه کمیسیونی در سال 93 تشکیل شد و علاوه بر آن موضوع پیگیری اجرای مطلوب مصوبات شورای عالی و حسن نظارت بر اجرای مصوبات در دستور کار بود که کارشناسان و صاحبنظران مجموعه از 18 استان بازدید به عمل آوردند.
وی اضافه کرد: پس از این گزارش شورای عالی آموزش و پرورش وارد دستور کار شد و موضوع اصلاح آییننامه ارزشیابی توصیفی مورد بررسی قرار گرفت؛ ارزشیابی توصیفی روش جدیدی از ارزشیابی پیشرفت تحصیلی است که از سال 81 در بعضی مدارس ابتدایی اجرایی شد و در چند مرحله در تعداد محدودی از مدارس اجرای آزمایشی شد و پس از آنکه این اجرا موفقیتآمیز بود با رفع این مشکلات به تمام مدارس ابتدایی کشور تعمیم داده شد.
نوید ادهم در گفتوگو با فارس خاطر نشان کرد: در این مرحله با توجه به تجربیات گذشته قرار است اصلاحاتی در این آییننامه به عمل آید؛ بر اساس گزارش پژوهشگران اصل ارزشیابی توصیفی در سالهای آینده نیز در دوره ابتدایی ادامه پیدا خواهد کرد و اصلاحاتی در آییننامه اجرایی آن انجام خواهد شد.