{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

حضور بیش از دو میلیون دانش‌آموز دبستانی در جشنواره جابربن حیان

ثبت شده در: 1394/06/2 مشاهده: 77     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما: معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپروش شهرستان‌های استان تهران گفت:‌۲۰۲ پروژه دانش‌‌آموزی و در مجموع دو میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در جشنواره جابربن حیان حضور دارند.

 به گزارش گاما به نقل از تسنیم محمد احسانی با اشاره به اینکه امسال دبیرخانه جشنواره جابربن حیان در شهرستان‌های استان تهران قرار دارد، اظهار داشت:‌ جشنواره جابربن حیان از سال 89 آغاز شد و امسال چهارمین دوره آن به صورت کشوری برگزار می‌شود.

وی افزود:‌امسال در کنار جشنواره جابربن حیان برای نخستین بار جشنواره‌ای ویژه دانش‌آموزان مؤلف برگزار می‌شود که دانش‌آموزان دوره ابتدایی صاحب کتاب و تالیف آثار خود را ارائه کرده‌اند و از 32 استان از هر استان یک نفر انتخاب شده‌اند که در مجموع 22 استان کتاب مجلد و چاپ شده را به جشنواره ارسال کرده‌اند و برخی استان‌ها هنوز آثارشان به مرحله چاپ نرسیده است. عمده تالیفات دانش‌آموزان در زمینه‌های داستان، مذهبی و شهداست.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد:‌ 32 استان کشور در جشنواره جابرحیان شرکت کرده‌اند و به هر استان متناسب با جمعیت،‌ سهمیه‌ای اختصاص یافته است. در مجموع 160 پروژه به جشنواره راه یافته‌ و 20 پروژه نیز عشایری است. امسال در جشنواره جابربن حیان به دانش‌آموزان عشایر توجه ویژه‌ای شده است.

احسانی گفت:‌در مجموع 202 پروژه دانش‌آموزی در جشنواره جابربن حیان حضور دارند و جشنواره بیشتر به صورت گروهی و پروژه‌های علمی است که بیش از 30 درصد دانش‌آموزان ابتدایی را شامل می‌شود در مجموع دو میلیون و 300 هزار نفر از دانش‌آموزان در جشنواره جابربن حیان حضور دارند.

وی افزود: با توجه به این‌‌‌‌‌‌‌‌‌که دبیرخانه جشنواره جابربن حیان امسال در شهرستان‌های استان تهران واقع شده است، اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است که عبارتند از:‌ جمع‌آوری آمار کلی استان‌ها و مقایسه. چاپ کتابچه‌ای درخصوص پروژه‌های دانش‌آموزی که به سطح کشوری راه یافته‌‌اند. طراحی پوستر جشنواره که به دو مقوله دانش‌آموز مؤلف و پروژه‌های دانش‌آموزی توجه شده است.

احسانی ادامه داد:‌ تندیس چهارمین جشنواره جابربن حیان نیز طراحی شده است که این تندیس بر مبانی پرسشگری است. همچنین در حاشیه جشنواره جابربن حیان مسابقه دومینو و موشک طراحی شده است.