گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

دلایل استفاده از کلاس‌های پیش‌ساخته در برخی مناطق کشور

ثبت شده در: 1394/04/6 مشاهده: 88     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص دلیل استفاده از کلاس‌های پیش‌ساخته در برخی مناطق کشور، گفت: در مناطقی از کشور که جمعیت پایدار نیست یعنی به صورت عشایری زندگی می‌کنند، ساخت کلاس درس مقرون به صرفه نیست.

به گزارش گاما به نقل از فارس مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش  در پاسخ به این پرسش که «آیا دانش‌آموزانی داریم که مدرسه نداشته باشند؟»، اظهار داشت: خوشبختانه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، هیچ دانش‌آموزی در کشور به دلیل عدم وجود فضای آموزشی، محروم از تحصیل نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 530 هزار کلاس در کشور داریم، افزود: به طور متوسط تراکم دانش‌آموز در هر کلاس درس، 23 نفر است.

رئیسی اضافه کرد: البته نمی‌گوییم همه مدارس با کیفیت عالی هستند؛ در حال حاضر در برخی مناطق کشور، مدارس دو نوبته است و یک‌سوم مدارس کشور نیز نیاز به مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی دارند که امیدواریم با همت مشترک دولت و مردم، به یک نقطه‌ای برسیم که همه مدارس استاندارد باشد.

وی در خصوص دلیل استفاده از کلاس‌های پیش‌ساخته در برخی مناطق کشور، گفت: در مناطقی از کشور که جمعیت پایدار نیست یعنی به صورت عشایری زندگی می‌کنند و کوچ‌رو هستند، ساخت کلاس درس مقرون به صرفه نیست.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه مدارس پیش‌ساخته برای رفع نیاز کوتاه مدت پیش‌بینی می‌شود. افزود: در حقیقت در جایی که امکان جابه‌جایی جمعیت وجود دارد از مدارس پیش‌ساخته استاندارد استفاده می‌‌شود.

وی اضافه کرد: در جایی از این مدارس استفاده می‌کنیم که تعداد دانش‌آموزان کم است یعنی ما برای دانش‌آموز با تعداد زیاد به هیچ‌وجه به دنبال کلاس‌های پیش‌ساخته نیستیم.