{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

استفاده از دو معلم در پایه های پنجم و ششم

ثبت شده در: 1394/02/31 مشاهده: 126     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

به گزارش تیم رصد  گاما به نقل از فارس؛ معاون مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در پایه پنجم و ششم ابتدایی از دو معلم استفاده می‌شود.

 مرتضی شکوهی عصر امروز در جشنواره الگوهای مناسب تدریس ویژه معلمان دوره ابتدایی مازندران در سالن اجتماعات پورنگ بابل، اظهار کرد: در حوزه دبستانی در سال 95 ـ 94 جهت‌دهی آموزش را به سوی مفاد سند تحول بنیادین سوق می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در تفکیک دوره‌های تحصیلی با رشد جمعیت روبه‌رو هستیم، افزود: در مدارس پرجمعیت پیشنهاد شده که دوره اول و دوم را از هم مجزا کرده و برای کلاس‌های پنجم و ششم برای هر کلاس دو معلم تدریس کنند.

شکوهی با بیان اینکه با افزایش تعداد کتاب‌ها، دروس بین دو معلم در یک کلاس تقسیم می‌شود، تصریح کرد: این امر سبب می‌شود تا آموزش مطلوب‌تری به دانش‌آموز داده شود.

معاون مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این جشنواره با نگاه اولویت‌های توانمندسازی منابع انسانی و ایجاد تغییر و تحولات اساسی در باورها و اندیشه معلمان برگزار شد، ادامه داد: یک معلم حرفه‌ای هرگز به آموخته‌های 25 سال قبل اکتفا نکرده بلکه با به‌کارگیری از تجربیات دیگران و افزایش تجربه خود با استفاده از ابزارهای نوین دانسته‌های خود را ارتقا می‌دهد.

این مسئول با اعلام اینکه کمبود امکانات نباید سبب توقف فعالیت معلمان باشد بلکه با به‌کارگیری خلاقیت و توانمندی خود باید مشکلات را ساماندهی کنند، بیان کرد: شناخت باورها، نگرش‌ها و دیدگاه‌ها مهم‌ترین عنصر موفقیت یک معلم است.

شکوهی گفت: مهم‌ترین وظیفه معلمان برقراری ارتباط بهینه با داش‌آموزان و کسب آگاهی از نیازها، ویژگی‌ها و دنیای دانش‌آموزان و جذب آنها به امر یادگیری است.

وی با بیان اینکه ما قادر نیستیم به کسی یاد دهیم بلکه باید انگیزه یادگیری را در او ایجاد کنیم تا خود بخواهد تا یاد بگیرد، تصریح کرد: رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و ساختن‌گرایی سه نظریه مهم در حوزه تعلیم و تربیت است و هنر معلم این است که متناسب با شرایط حاکم بر نظام آموزشی بخش‌های مناسب را از این نظریه‌ها انتخاب کنند.

معاون مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هر راهبردی که بتواند زمینه درگیری یادگیرنده را با یک موقعیت اجتماعی و تجربی فراهم کند به‌گونه‌ای که یادگیری امری خود انگیخته و لذت‌بخش شود راهبرد درستی است، افزود: در ساختن‌گرایی معلم نقش بسیار کم‌رنگ مستقیم دارد، معلم باید ببیند چه روشی به کار گیرد تا بچه‌ها خلاق شود و توجه وی به محیط پیرامون معطوف شود.

وی با اعلام اینکه با افزایش جمعیت دانش‌آموزی مواجه هستیم، گفت: امسال دروس پایه پنجم در مسیر همسوسازی با سند تحول بنیادین دچار تغییر می‌شود و همکاران با کمک سازمان پژوهشی درصدد اعتباربخشی برای کتاب دروس پنجم ابتدایی هستند.