گاما رو نصب کن!

{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

وزير آموزش و پرورش: افزايش خلاقيت و يادگيري با تمرکززدائي

ثبت شده در: 1394/02/19 مشاهده: 99     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه محوری و تمرکز زدایی از جمله حرکت های مثبت این نهاد است زیرا تمرکز زدایی موجب خلاقیت و یادگیری بیشتر می شود.
به گزارش تیم رصد گاما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ اصغر فانی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران گفت: یکی از موثرترین نهادهای سازنده نسل آینده، آموزش و پرورش است.
وی با گرامیداشت یاد 5 هزار معلم شهید و 36 هزار دانش آموز شهید و شهدای بزرگی همچون رجایی و باهنر گفت: آموزش و پرورش در حال حاضر با در اختیار داشتن بیش از یک میلیون همکار فرهنگی در 105 هزار واحد آموزشی در 752 منطقه آموزشی بزرگترین دستگاه کشور است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک ملت و امت است که در سال همزبانی و همدلی نقش کلیدی را ایفا خواهد کرد.
فانی مهمترین نقش آموزش و پرورش را انتقال فرهنگ به نسل آینده بیان کرد و گفت: جامعه پذیری فرزندان امین ما از مهمترین وظایف این نهاد است.
وی با بیان این که آموزش و پرورش بزرگترین و موثرترین نهاد در انتقال فرهنگ به نسل آینده است افزود: آمادگی دانش آموزان برای عهده داری مسئولیت های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در آینده از دیگر وظایف این نهاد است.
فانی گفت: آموزش و پرورش زیرساخت منابع انسانی کشور را تشکیل می دهد و وظیفه دارد دانش آموزان امروز را به زنان و مردان و مدیران آینده جامعه تبدیل کند.
وزیر آموزش و پرورش حرکت به سمت تعالی جامعه را نیازمند بسترهای مناسبی دانست و افزود: حضور حداکثری همه نهادهای موثر کشور در امر تعلیم و تربیت از نیازمندی های این بستر است.
وی تاکید کرد: دولت به تنهایی نمی تواند در امر تعلیم و تربیت اثرگذار باشد بلکه حضور همه نهادها چه دولتی و چه مردمی و خصوصی لازم است تا به این موضوع کمک کنند زیرا آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین مخاطب متعلق به همه ملت است.
فانی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری حدود 40 میلیون نفر از دانش آموزان و اولیاء آن ها از مخاطبین این دستگاه هستند.
وی افزود: هماهنگی های آموزه های درسی با راهکارهای تربیتی خانگی دانش آموزان از دیگر بسترهای مورد نیاز آموزشی است.
فانی گفت: عملیاتی سازی بودجه آموزش و پرورش با هدف بهره وری بیشتر از اعتبارات آموزش و پرورش از دیگر بسترهای مورد نیاز است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزش دیندار، با نشاط، امیدوار، متفکر، خلاق و نوآور مصمم در حفظ هویت های ملی و دینی و پایبند به آداب و سنن کشور می تواند ما را به آینده ای روشن امیدوار کند.
وی افزود: تربیت این نسل معلمانی می خواهد که ضمن شایستگی معنوی، دغدغه معیشت نداشته باشند و از تمام اطلاعات و آموزه های جهانی برخوردار و انگیزه های روحی و روانی لازم را داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش در بیان پاره ای از عملکرد 20 ماه اخیر آموزش و پرورش گفت:‌ آموزش و پرورش در 20 ماه اخیر با رویکرد کیفیت پروری سیاست هایی را اتخاذ کرده که ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی از آن جمله است.
فانی افزود: بیش از یک میلیون نیروی انسانی آموزش و پرورش نیازمند ساماندهی و بهسازی هستند و در یک سال و نیم اخیر تلاش های قابل ملاحظه ای را در موضوع ساماندهی نیروی انسانی در این سازمان شاهد بوده ایم.
وی دومین نکته از عملکرد آموزش و پرورش را تعالی مدیریت آموزشی و آموزشگاهی اعلام کرد و گفت: مدارس باید از معلمینی توانمند و مدیران زبده ای تشکیل شود.
فانی توسعه مشارکت های مردمی را از دیگر سیاست های جدی این نهاد در سال های 93 و 94 عنوان کرد و افزود:‌ همکاری مردم در موضوع آموزش آثار بسیار خوبی داشته است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه محوری و تمرکز زدایی از دیگر حرکت های مثبت این نهاد است زیرا تمرکز زدایی موجب خلاقیت و یادگیری بیشتر خواهد شد.
وی افزود:‌ از دیگر موفقیت های کسب شده در 20 ماهه اخیر اجرایی سازی 40 راهکار از 130 راهکار موجود در سند تحول نظام آموزشی کشور است.
فانی با بیان این که این سند از سال 82 کلید خورد و در سال 91 به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسیده است گفت: سند ارزشمند تحول، مبنای حرکت آینده آموزش و پرورش را تشکیل می دهد چرا که طبق آن تمام پیش بینی های لازم از سال 94 تا سال 99 صورت گرفته است.
وی افزود: برای مقابله با آسیب های موجود در نظام آموزشی اقداماتی صورت گرفته است که یکی از آن ها مشارکت مردم در آموزش و پرورش کشور است زیرا مردم بدرستی دریافته اند که باید دست در دست مدیران آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت فرزندان خود اهتمام ورزند.
فانی گفت: آموزش و پرورش درصدد است با مدیریت منابع انسانی در جهت چابک سازی اقدام نماید زیرا در حال حاضر معلمان از همه مسئولان و دارندگان تریبون در دولت و مجلس خواستارند این نهاد را همان گونه که باید ببینند، نهادی که با تدوین برنامه جامع افق 1404 تلاش دارد تا دین خود را ادا کند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در این دولت رتبه بندی معلمین تصویب شد و برای سال 94 علاوه بر بودجه پیش بینی شده مصوب حدود 1350 میلیارد تومان و برای سال 95، سه هزار و 500 میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمین تخصیص داده شده است.
وی همچنین با اشاره به رشد فعالیت شوراها و جذب بیشتر کمک های خیرین در سال های اخیر گفت: امروزه بیش از 20 درصد از کلاس های درس توسط خیرین تجهیز و ساخته شده است و بنیاد برکت از نهادهای ذیربط بیت رهبری بالغ بر 900 واحد آموزشی احداث کرده است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر بیش از 50 هزار دانشجوی معلم در 100 مرکز آموزشی و دانشگاهی مشغول تحصیل هستند که در سال 95 وارد سیستم آموزشی کشور خواهند شد.