گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!

عین ما فیه توصیف للنّکرة:

1 ) 

أنا مشتاقٌ لزیارة حمیدٍ یلعبُ فی فریقِ السّعادةِ!

2 ) 

أفضل إخواننا مَن یُساعدونَنا فی شدائدِ الدَّهرِ!

3 ) 

تلمیذٌ راسبٌ رفضَ فی إمتحاناتِ نهایة السّنة!

4 ) 

شاهدتُ طلّاباً فی المکتبةِ یطالعون دروسهم بجدٍّ!

پاسخ تشریحی :
نمایش پاسخ

1) «حمیدٍ» معرفه به علم است که بعد از اسم معرفه جمله‌ی وصفیه نمی‌آید.

2) «من» اسم موصول است و جمله‌ی بعد از آن هیچ نقشی ندارد.

3) «رفض» خبر برای مبتدا (تلمیذ) است و «راسبٌ» نقش صفت را دارد.

4) «طلاباً» اسم نکره است هر چند بین اسم نکره و فعل جار و مجرور آمده است. (برای تشخیص جمله‌ی وصفیه (فعل) در این نوع مثال‌ها دنبال ضمیری باشیم که از لحاظ جنس و عدد با موصوف (اسم نکره) مطابقت داشته باشد. در گزینه‌ی ۴ ضمیر واو در «یُطالعون» با «طلّاباً» که جمع مذکر است، مطابقت دارد.)

تحلیل ویدئویی تست

ابوالفضل صدر