گاما رو نصب کن!

{{ number }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
کاربر جدید

جستجو

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

میتونی لایو بذاری!

بر اساس نظریه‌ی آموزشی جدیدی که دانشمندان عصر رنسانس ارائه کردند، هدف آموزش و پرورش چه بود و کدام دانشمند، از طرفداران روش شناخت تجربی در مطالعات علمی بود؟

1 ) 

تربیت دانشمندان برجسته - فرانسیس بیکن

2 ) 

تربیت شهروندانی که نقش سودمندی در جامعه ایفا کنند - دکارت

3 ) 

تربیت دانشمندان برجسته - دکارت

4 ) 

تربیت شهروندانی که نقش سودمندی در جامعه ایفا کنند - فرانسیس بیکن

پاسخ تشریحی :
نمایش پاسخ

دانشمندان عصر رنسانس با مطالعه و بررسی آثار و نوشته‌های دوره‌ی باستان، رساله‌های متعددی درباره‌ی تعلیم و تربیت نوشتند و نظریه‌ی آموزشی جدیدی را ارائه کردند. بر اساس این نظریه، هدف آموزش و پرورش، تربیت دانشمندان برجسته نبود، بلکه می‌خواستند شهروندانی را تربیت کنند که نقش سودمندی در جامعه ایفا کنند و در حیات شهری فعال باشند.

اهتمام و اعتنا به روش تجربی، به تدریج سبب پیشرفت‌های جدیدی در بسیاری از علوم شد و زمینه‌ی انقلاب علمی را در سده‌ی 17 م و سپس در قرن 18 م فراهم ساخت. این پیشرفت‌ها تنها مدیون اطلاعات جدید نبود بلکه بیش‌تر مدیون دیدگاه‌های نوینی بود که توسط دانشمندان و فلاسفه‌ای چون دکارت بنیان‌گذار سبک تحقیق در ریاضی و فرانسیس بیکن، از طرفداران روش شناخت تجربی در مطالعات علمی حاصل شد.

تحلیل ویدئویی تست

منتظریم اولین نفر تحلیلش کنه!

علیرضا غلامی