پیامهای رسانهای چگونه از چهرهها و نخبگان برای تأثیرگذاری بر مخاطب استفاده میکنند و چه نتیجهای از این روش حاصل میشود؟
1 )
پیامهای رسانهای با استفاده از چهرهها و نخبگان به صورت مستقیم، نظر مخاطب را بدون هیچ واسطهای دریافت میکنند و به این ترتیب تأیید آنها را به سرعت جلب میکنند، زیرا مخاطب به دلیل حضور این افراد از ابتدا آمادگی پذیرش پیام را دارد.
2 )
پیامهای رسانهای از چهرهها و نخبگان برای ایجاد فاصله بین پیام و مخاطب استفاده میکنند و این باعث میشود که مخاطب با دیدی انتقادی به پیام نگاه کند و نتیجه نهایی، ایجاد تردید بیشتر در پذیرش پیام باشد.
پیامهای رسانهای چهرهها و نخبگان را به عنوان واسطهای بین خود و مخاطب قرار میدهند که باعث میشود مخاطب، پیام را با اعتماد بیشتری بپذیرد؛ زیرا تأیید غیرمستقیم این افراد، احتمال تردید مخاطب را کاهش میدهد و پذیرش پیام را آسانتر میکند.
4 )
پیامهای رسانهای از چهرهها و نخبگان به گونهای استفاده میکنند که مستقیماً روی مخاطب تأثیر بگذارند و بدون واسطه، این افراد تأیید خود را از پیام اعلام میکنند تا اثر پیام قویتر شود و دیگر نیازی به توضیح یا توجیه بیشتر نداشته باشد.
تحلیل ویدئویی تست
منتظریم اولین نفر تحلیلش کنه!