آزمون آنلاین شماره 11 | ارزشیابی پایانی نوبت دوم علوم تجربی پایه پنجم دبستان
درس 1: زنگ علوم (کاوشگری با تغییر عاملها)
درس 2: ماده تغییر میکند (تغییرهای فیزیکی و شیمیایی)
درس 3: رنگین کمان (منشور، عدسی و تجزیه نور)
درس 4: برگی از تاریخ زمین (فسیل)
درس 5: حرکت بدن (دستگاههای ماهیچهای، اسکلتی و عصبی)
درس 6: چه خبر 1 (بینایی و شنوایی)؟
درس 7: چه خبر 2 (چشایی، بویایی و لامسه)؟
درس 8: کارها آسان میشود 1 (اهرمها)
درس 9: کارها آسان میشود 2 (سطح شیبدار، گوه، پیچ، قرقره و چرخ و محور)
درس 10: خاک با ارزش (هوازدگی سنگها، گیاخاک، نفوذ آب در خاک و فرسایش)
درس 11: بکارید و بخورید (آب و خاک و نور)
درس 12: از ریشه تا برگ (تار کشنده، آوند، رگبرگ و روزنه)
لطفا برای اطمینان از عملکرد و تجربه بهتر از مرورگرهای مدرن و به روز مانند کروم یا فایرفاکس استفاده کنید.

در یک نمونه کاوشگری که به وسیله دانش آموزان کلاس پنجم انجام شده، مراحل زیر طی شده است. کدام جمله میتواند به عنوان مرحلهی پس از فرضیه سازی در جای خالی قرار گیرد؟
«مشاهده، طرح پرسش، فرضیه سازی، .................... تفسیر و نتیجه گیری»