طرح درس روزانه علوم تجربی ششم دبستان به روش کاوشگری | درس 4: سفر به اعماق زمین
آموزش کاوشگری، دانش آموزان را در موقعیتی قرار می دهد که آن ها مسائل خود را از طریق اندیشه، کاوش و پژوهش به مدد شواهد موجود یا گردآوری شده بیازمایند و شخصاً از آنها نتیجه گیری کنند. با چنین رویکردی آنها علاوه بر یادگیری حقایق علمی، روش و نگرش علمی را نیز کسب می کنند. در واقع آموزش کاوشگری فراهم ساختن موقعیتی همراه با تحیر و کنجکاوی، به منظور ترغیب دانش آموزان برای حل مسائل موجود و یادگیری فعال است.
اهداف کلی
سفر به اعماق زمین
اهداف جزئی
١. دانش آموز بتواند لایههای درونی زمین را نام ببرد.
٢. دانش آموز تفاوت لایههای مختلف زمین را توضیح دهد.
اهداف رفتاری
١. فراگیر بتواند لرزش اجسام در محیط اطراف را نام ببرد (مهارتی)
٢. فراگیر بتواند ویژگی های مختلف لایههای زمین را بگوید (دانشی)
٣. فراگیر بتواند مواد تشکیل دهنده زمین در قسمت پوسته و گوشته را بگوید ( دانشی)
۴. فراگیر بتواند چوب خشک و مرطوب را با هم مقایسه کند و آن را به چگونگی لرزش در سنگهای مختلف ربط دهد (مهارتی)
۵. نسبت به درس علاقه نشان دهد (نگرشی)
۶. فراگیر باید بداند زمین متعلق به همگان است و وظیفه او حفظ و آبادانی آن است (نگرشی)
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.