طراحی آموزشی منطبق بر الگوی دیک و کاری مطالعات اجتماعی ششم | درس 15: انواع لباس
مرحله 1: شناسایی غایت های آموزشی (هدف یا اهداف کلی)
آشنایی دانش آموزان با رابطه پوشاک با آب و هوا و یا پراکندگی و تنوع لباس ها در پهنه سرزمین ایران
آشنایی با روند تغییر در لباس های مردم در دوره های مختلف تاریخی
مرحله 2: تحلیل آموزشی
اهداف در حیطه شناختی
- آشنایی با گروه های اجتماعی و شغلی که لباس مخصوص به تن می کنند
- آشنایی با ارتباط بین شغل افراد و لباس آنها
- آشنایی با نواحی مختلف آب و هوایی ایران و تاثیر آن بر پوشش افراد آن منطقه و یا ناحیه
- تشخیص و مقایسه اقوام مختلف ایران از روی نوع پوشش و لباس آنها
اهداف در حیطه عاطفی
- ایجاد علاقه و حس انسان دوستانه نسبت به اقوام و مردمان سایر نقاط کشور
- ایجاد علاقه و کنجکاوی برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با اقوام مختلف و آداب و رسوم آنها
- ایجاد علاقه به وطن و تقویت حس میهن دوستی
اهداف در حیطه روانی حرکتی
- جمع آوری تصاویری از لباس های تاریخی و چسباندن آنها بر روی کاربرگه
- طراحی و دوختن پوششی ساده مثل روسری
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.