جزوه و درسنامه علوم تجربی پایه پنجم دبستان رشد | درس 1: زنگ علوم
مراحل روش علمی(تحقیق علمی)
مشاهده : جمع آوری اطلاعات از محیط به کمک حواس پنجگانه
80درصد مشاهده به بینایی مربوط است. بوکردن گل، لمس کردن پارچه، چشیدن مزه ی غذا، گوش دادن به صدای پرنده ها همه نوعی مشاهده محسوب می شود.
افراد نابینا فقط قادر به دیدن نیستند و برای مشاهده از حواس دیگر استفاده می کنند.
یک تحقیق علمی با مشاهده آغاز می شود.
طرح پرسش : طرح سوال در مورد علت اتفاقی است که رخ داده و دلیلش را نمی دانیم.
فرضیه سازی : یعنی پاسخ احتمالی به پرسشی که مطرح شده است.
فرضیه با کلماتی مانند: به نظرمن، شاید، احتمالا، فکر میکنم و .... شروع می شود
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.