آزمون ورودی تشخیصی علوم پایه چهارم دبستان شهید عزت مراد
دارای جدول ارزشیابی توصیفی
دانشآموز توانسته است نیازهای بدن برای رشد، روش نگهداری میوهها، علت تغییر سایه و نیازهای اصلی گیاهان را توضیح دهد(سؤالات جاخالی)
دانشآموز توانسته است با دقت گزینهی درست را در مورد غذاهای انرژیزا، تغییرات جسم هنگام گرم شدن، علت بهوجود آمدن شب و روز و نیروی مؤثر در حرکت دوچرخه انتخاب کند. (سؤالات چهارگزینهای)
دانشآموز درستی یا نادرستی جملههای علمی مربوط به نیاز جانوران، حالتهای مختلف آب، علت فصلها و نقش اصطکاک را تشخیص داده است. (صحیح/غلط)
دانشآموز توانسته است انواع حالتهای ماده را نام ببرد و برای هر کدام مثال مناسب بیاورد و همچنین فرآیندهای تبخیر، ذوب، انجماد و میعان را در تصاویر تشخیص دهد..(سوال4 و سوال 5)
دانشآموز جانوران دادهشده را در گروههای اصلی (پستانداران، پرندگان، ماهیها، دوزیستان، خزندگان و بیمهرگان) قرار داده است (6).
دانشآموز توانسته است جرم و حجم دو جسم (بادکنک و سیب) را با هم مقایسه کند و نتیجهی درستی ارائه دهد(سوال7).
دانشآموز دلیل آلوده شدن آب چاهها را بیان کرده و نقش نفوذ مواد آلاینده را توضیح داده است (سوال 8).
به صورت کلی، دانشآموز درک خوبی از مفاهیم علمی علوم سوم ابتدایی داشته و توانسته است پاسخها را با استدلال و دقت بیان کند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.