آزمون ورودی تشخیصی ریاضی چهارم دبستان مهر 1404
ارزیابی توصیفی:
دانشآموز واحد طول را به درستی تبدیل کرده و 2 متر و طول مداد 15 سانتیمتر را به سانتیمتر و میلیمتر محاسبه کرده است(سوال1)
دانشآموز تمام محاسبات عددی، ضرب، تقسیم و عبارتهای ترکیبی را به درستی انجام داده است. این شامل محاسبات ارزش دلار شکرستان، حاصل عبارتهای ضرب و جمع/تفریق ، نوشتن تقسیم برای پیچ و مهرهها و حجم آب تولید شده توسط دستگاه تصفیه است(سوال 2 و 5 و 7 و 8 و 10).
دانشآموز کسرها را در دایره و روی محور عددی نمایش داده، بخشهای رنگ شده را مقایسه کرده و پنج کسر مساوی برای هر کسر مشخص نوشته است. این نشاندهنده درک او از مفاهیم کسر و نمایش عددی آنها است(سوال 3 و 4).
دانشآموز محیط شکل و مساحت قسمت رنگ شده را محاسبه کرده است(سوال6).
دانشآموز آمار و نمودار دایرهای کتابخانه را کامل کرده و تعداد هر بخش و کسر مربوط به آنها را محاسبه کرده است. این عملکرد نشاندهنده توانایی او در خواندن نمودار و درک مفاهیم آماری پایه است(سوال9).
دانشآموز توانسته است مهارتهای پایه ریاضی شامل تبدیل واحد، محاسبات عددی، ضرب و تقسیم، کسرها، نمودار و محیط و مساحت شکلها را به خوبی انجام دهد و مفاهیم پایه ریاضی را درک کند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.