کاربرگ درس 13 علوم چهارم دبستان: زیستگاه
اهداف دانشی (شناختی):
دانشآموز بتواند مفهوم زیستگاه را تعریف کند.
دانشآموز بتواند انواع زیستگاهها (جنگل، بیابان، دریا، کوهستان، قطب و ...) را نام ببرد.
دانشآموز بتواند ویژگیهای هر زیستگاه (دما، رطوبت، پوشش گیاهی، جانوران) را توضیح دهد.
دانشآموز بتواند چند گیاه و جانور متناسب با هر زیستگاه را شناسایی کند.
اهداف مهارتی (عملی):
دانشآموز بتواند مقایسهای بین زیستگاههای مختلف انجام دهد.
دانشآموز بتواند مشاهدات خود از محیط اطراف (مثل پارک یا حیاط مدرسه) را ثبت کرده و آن را با یک زیستگاه طبیعی مقایسه کند.
دانشآموز بتواند مدل یا نقاشی سادهای از یک زیستگاه را ترسیم کند.
دانشآموز بتواند با استفاده از تصاویر، ارتباط بین گیاهان، جانوران و محیط زیست آنها را بیان کند.
اهداف نگرشی (نگرشی و ارزشی):
در دانشآموز حس کنجکاوی نسبت به طبیعت و زیستگاهها ایجاد شود.
دانشآموز به حفظ محیطزیست و زیستگاه جانوران و گیاهان علاقهمند شود.
دانشآموز اهمیت تنوع زیستی و نقش زیستگاه در زندگی جانداران را درک کند.
دانشآموز مسئولیتپذیری در قبال حفظ و مراقبت از محیط زیست را تمرین کند.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.