امتحان مستمر عربی یازدهم کاردانش؛ درس اول
- تمرکز بر ترجمه جملات کاربردی: جملاتی مانند «لِی قَلَمٌ» (مدادی دارم) و «عِلمی إنْ یَکُنْ شَرَفاً» (علم من اگر افتخار باشد).
- تحلیل افعال صرفی:
- تبدیل افعال مضارع به امر مانند «تَنتَظِرونَ» به «اِنتَظِروا» (منتظر شوید) و «تَستَخْرِجْنَ» به «اِستَخْرِجْنَ» (خارج کنید).
- تکمیل جداول صرف افعال با مثالهایی نظیر «ماضی: اِشتَغَلَ، مضارع: یَشتَغِلُ، امر: اِشتَغِل، مصدر: اِشتِغال».
- شناخت مترادفها و مفاهیم مرتبط: تمرکز بر واژگان مرتبط مانند «قرطاس: ورق سفید»، «منشار: اره»، و «عار: ننگ و عیب بزرگ».
- گزینش صحیح در واژگان و جملات:
- مثال: «کدام گزینه مترادف "سَعَی" نیست؟ پاسخ: مَنَعَ (بازداشت)».
- گزینش اسمهای مفرد و جمع مانند «الدخول» (اسم مفرد) و «الصناع» (جمع تکسیر).
- تقویت مهارت واژگان و کاربردها:
- استفاده از واژگان در جملات نظیر «لَیسَ لِلْإنسانِ إلّا ما سَعیٰ» (انسان چیزی ندارد جز آنچه تلاش کرده است).
- ترکیب واژگان در موقعیتهای واقعی مانند «مشغول: دانشآموز برای کسب مهارت مشغول کارکردن است».
- پیوند مفاهیم اخلاقی و فرهنگی:
- بررسی عباراتی مانند «آفة النجاح: الکسل» (آفت موفقیت: سستی) و تحلیل پیامهای اخلاقی.
- شناخت و تطبیق جملات اشتباه: تمرین تصحیح ترجمههای اشتباه مانند «أظُنُّ الْمَسافَةَ سَبعَهً و ثَلاثینَ کیلومِتراً» (گمان میکنم فاصله 37 کیلومتر است).
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.