طرح درسهای روزانه فصل 8: بردار و مختصات | ریاضی هفتم
1. پارهخط جهتدار
هدف کلی:
آشنایی دانشآموزان با راستا، جهت و اندازه پارهخط جهتدار.
اهداف جزئی:
تشخیص راستا و جهت پارهخط.
نامگذاری و معرفی بردار.
کلمات کلیدی:
راستا، جهت، اندازه، بردار، نامگذاری.
2. بردارهای مساوی و قرینه
هدف کلی:
آشنایی دانشآموزان با بردارهای مساوی و بردارهای قرینه.
اهداف جزئی:
تشخیص و تمایز بین بردارهای مساوی و قرینه.
توسعه مهارت نقدپذیری و تحلیل تنوع در جهان.
کلمات کلیدی:
بردار، مساوی، قرینه، تشخیص، تنوع.
3. مختصات
هدف کلی:
درک مفهوم جابجایی و یادگیری مختصات نقطه و بردار.
اهداف جزئی:
درک مفهوم جابجایی و نوشتن مختصات.
به کارگیری مفاهیم در مدلسازی ریاضی و حل مسائل واقعی.
کلمات کلیدی:
جابجایی، مختصات، نقطه، بردار، مدلسازی، مسائل واقعی.
4: بردار انتقال
هدف کلی:
آشنایی دانشآموزان با مفهوم «بردار انتقال» و کاربرد آن در جابجایی اشیاء در فضای دو بعدی.
اهداف جزئی:
درک مفهوم «بردار انتقال» به عنوان جابجایی یک نقطه از مکانی به مکان دیگر.
تشخیص و رسم «بردار انتقال» در محور مختصات.
استفاده از بردار انتقال برای حل مسائل هندسی و جابجایی اشکال.
کلمات کلیدی: بردار انتقال، جابجایی، محور مختصات، نقطه، رسم، هندسه
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.