جدول دو بعدی هدف و محتوا فصل سوم ریاضی نهم: استدلال و اثبات در هندسه
به همراه نمونه سوال طرح شده مطابق جدول دو بعدی هدف و محتوا
هدف های رفتاری:
الف)دانش آموز می تواند استدلال را تعریف کند و کاربرد آن را در زندگی توضیح دهد.
ب)دانش آموز می تواند برخی گزاره¬ها را با مثال نقض رد کند.
ج)دانش آموز قضایای مهم و اولیه هندسه را می تواند ثابت کند.
د)دانش آموز می تواند درستی یک قضیه تعمیم دهد.
ه)دانش آموز می تواند اصل توازی را توضیح دهد.
و)دانش آموز می تواند روش¬های همنهشتی مثلث ها را بیان کند.
ز)دانش آموز می تواند همنشتی مثلث را در متوازی¬ الاضلاع و دایره ثابت کند.
ح)دانش آموز می تواند قدم های حل مسئله را بیان کند.
ط)دانش آموز می تواند بخش های فرض و حکم را از مسئله خارج کند.
ی) دانش¬آموز می تواند با به کاربستن قضایا قبل و فرضیات،مسائل جدید را حل یا ثابت کند.
ک) دانش آموز می تواند تعریف تشابه را توضیح دهد.
ل) دانش آموز می تواند اشکال متشابه را در کنار هم قرار دهد.
م) دانش آموز می تواند کاربرد تشابه را در زندگی(مانند نقشه خوانی) به کار بگیرد.
ن)دانش آموز نسبت تشابه را در دو شکل متشابه بدست آورد.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.
باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.